Blokeret forbindelse

Kære mail kunde,
Du er blevet henvist til denne side, fordi din internetforbindelse er blokeret (via en ekstern service).

Desværre er rigtig mange enheder (pc'er, bærbare, smartphones m.v.) blevet inficeret med Zbot (en ondsindet virus, som udsender mails via din TDC konto).

Der er stor sandsynlighed for, at det kan være en af dine enheder, som har fået forbindelsen blokeret.

Scan for virus

Vi anbefaler at du scanner alle dine enheder for virus. Scan din computer med følgende værktøjer:
1. Dette program hos Kaspersky kan fjerne Zbot: Kaspersky's Zbot killer (se værktøjs oversigt her)
2. Prøv også Microsoft Malicious Software Removal Tool som kan fjerne meget snavs.
3. F-Secure Online Scanner
4. HouseCall, Online Virus Scan fra Trendmicro


Skift adgangskode

Zbot er en virus, som stjæler konto oplysninger, så som brugernavn og adgangskode.
Du bør derfor kraftigt overveje at skifte adgangskode til din mail konto efter at have rense dine enheder!
Adgangskoden til din mail konto kan skiftes under indstillinger i webmail.


Fjern blokering

Når du har scannet dine enheder for virus, så gør følgende:
1. Besøg Spamhaus og gør følgende:
2. Se efter teksten: "62.44.134.249 is listed in the XBL, because it appears in".
3. Findes teksten i punkt 2, skal du klikke på "CBL" og rulle ned i bunden af siden.
4. Klik på "Click on this link to delist 62.44.134.249"
5. Når det er sket, bør du kunne sende email igen (efter ca. 1 time).
6. Besøg evt. Spamhaus igen, og kontroller at tredie linie nu er blevet grøn (bemærk at evt. listning i PBL ikke er en fejl).

Mere info
På sikkerhed.tdc.dk findes der også en artikel herom: http://sikkerhed.tdc.dk/publish.php?id=34194